Reklamační řád internetového obchodu www.svetstromku.cz

Článek I

Úvodní ustanovení

Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti smluvních stran a podmínky pro uplatňování a vyřizovaní reklamací vyplývajících z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a spotřebitelem, jejímž předmětem je prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího provozovaného na internetové stránce www.svetsromku.cz (dále jen “internetový obchod”). Tento reklamační řád se nevztahuje na uplatnění práv vyplývajících z odpovědnosti za vady kupujícím, který není spotřebitelem.

Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uvedené v čl. 1 odst. 1 těchto obchodních podmínek (dále jen “kupní smlouva”).

Tento reklamační řád je vypracovaný v souladu s:

  • zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník,
  • zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákonem č.127/2005 Sb. o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů

Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem týkající se odpovědnosti za vady, výslovně neupravené tímto reklamačním řádem, se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

Odpovědnost za vady prodávajícího týkající se smlouvy uzavřené s kupujícím, který je podnikatelem, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. Obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisu.

Tento reklamační řád je vypracovaný v českém jazyce.

Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se důkladně seznámil s obchodními podmínkami a rozumí jeho obsahu.

Článek II

Vymezení pojmů

Prodávající je podnikatel, který spotřebiteli prodává výrobky nebo poskytuje služby.

Prodávající je vlastníkem internetového obchodu provozovaného na webový stránce svetstromku.cz: 

Obchodní jméno: WOCHT s.r.o.                    

reg.: spol. zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném u Okresního soudu Trenčín, vl.č. 33233/R

Sídlo: Pribinova 923/25 Bošany 956 18                                                            

IČO: 50 186 965                                                                

DIČ: 2120200874             

IČ DPH: SK2120200874         

email: info@svetstromku.cz        

tel. č: +420 227 272 609

Kupujícím je osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby, ať už jako spotřebitel, nebo jako podnikatel.

Spotřebitelem je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Podnikatelem je

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
  • osoba, která podniká na základě jiného, než živnostenského oprávněni podle zvláštních předpisů,
  • fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

Zbožím je jakákoli hmotná movitá věc; pro účely těchto obchodních podmínek se zbožím rozumí vše, co prodávající prodává.  

Věc je zboží prodávané prodejcem prostřednictvím tohoto internetového obchodu.

Kupní smlouva je smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím tohoto internetového obchodu nebo jiným vhodným způsobem podle podmínek sjednaných v těchto obchodních podmínkách.

Internetový obchod je webová stránka umístěná na adrese www.svetstromku.cz, prostřednictvím které mohou smluvní strany uzavřít kupní smlouvu.

Orgánem státního dozoru nad dodržováním veřejnoprávních předpisů na ochranu spotřebitele je Česká obchodní inspekce, www.coi.cz.

Článek III

Požadavky na předanou věc

Prodávající se zavazuje, že prodávaná věc bude odpovídat sjednaným a obecným požadavkům. Toto neplatí pro případ, když prodávající upozornil kupujícího na to, že prodávaná věc nezodpovídá obecným požadavkům a kupující s tím souhlasil.

Prodávaná věc je v soulade s dohodnutými požadavky, zejména pokud

  • odpovídá popisu, druhu, množství a kvalitě definovaným ve smlouvě,
  • je vhodná pro konkrétní účel, který kupující sdělil prodávajícímu nejpozději při uzavření smlouvy a s nímž prodejce souhlasil,
  • vyznačuje se schopností plnit funkce vymezené ve smlouvě s ohledem na svůj účel,
  • vyznačuje se dalšími vlastnostmi vymezenými ve smlouvě,
  • je dodaná se vším příslušenstvím definovanými ve smlouvě,
  • je dodaná s návodem k použití, včetně návodu k montáži a instalaci, jak je definován ve smlouvě.

Prodávaná věc je v souladu s obecnými požadavky, zejména pokud

  • je vhodná pro všechny účely, pro které se věc stejného druhu obvykle používá, zejména s ohledem na právní předpisy, technické normy,
  • je dodaná s příslušenstvím, obalem a návodem, včetně návodu k montáži a instalaci, které muže kupující rozumně očekávat, a
  • je dodaná v množství, kvalitě a s vlastnostmi, včetně funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovat si při obvyklém používaní svou funkčnost a výkonnost, které jsou pro věc stejného druhu obvyklé a které muže kupující rozumně očekávat s ohledem na povahu prodávané věci.

Pokud prodávaná věc nesplňuje tyto požadavky, má vady.

Článek IV

Odpovědnost za vady

Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v čase jejího dodáni a která se projeví do dvou let od dodaní věci.

U použité věci si strany mohou dohodnout kratší dobu odpovědnosti prodejce za vady, než je v odstavci 1, ne však kratší než jeden rok od dodání věci.

Dohodou nebo jednostranným prohlášením muže poskytovatel záruky stanovit odpovědnost za vady i podle přísnějších zásad, než ustanovuje zákon. V takovém případě vydá o tom písemné potvrzení, ve formě záručního listu.

Pokud se vada projeví před uplynutím lhůty uvedené v odstavci 1 nebo 2 tohoto článku, má se za to, že vada byla přítomna již v době dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tato domněnka neslučitelná s povahou věci nebo vady.

Článek V

Uplatnění reklamace

Práva z odpovědnosti za vady může kupující uplatnit pouze tehdy, vytkl-li vadu prodávajícímu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději do dvou let od převzetí věci, jinak právo zanikne.

Kupující může zboží reklamovat některým z následujících způsobů:

  • osobně u prodávajícího
  • zasláním oznámeni na adresu prodejce
  • zasláním oznámeni elektronickou poštou na email info@svetstromku.cz.

V oznámení o reklamaci musíte uvést své údaje, číslo objednávky/faktury a popis vady. Kupující může využít reklamační protokol zveřejněný na internetových stránkách prodávajícího.

V případě reklamace zboží elektronickými prostředky je třeba zaslat i fotografie, příp. video, aby obchodník mohl reklamaci posoudit. Samotné zboží zatím není třeba zasílat. Pokud obchodník nemůže provést posouzení reklamace pouze na základě zaslaných podkladů, vyzve kupujícího k doručení reklamovaného zboží, přičemž tento je povinen zaslat zboží za účelem vyřízení reklamace.

Prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu zjištění vady písemným oznámením, v němž uvede lhůtu, v níž vadu odstraní. Lhůta pro odstranění vady nesmí být delší než 30 dnů ode dne jejího zjištění, ledaže je delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit. Nevyřídí-li prodávající reklamaci ve stanovené lhůtě, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat slevu z kupní ceny.

Kupující má nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikli v souvislosti s vytknutím vady, za které nese odpovědnost prodávající, a uplatněním práv z odpovědnosti za vadu. Toto právo však musí uplatnit nejpozději do dvou let, jinak právo zanikne.

Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, musí důvody odmítnutí písemně oznámit kupujícímu. Prodávající může odmítnout reklamaci, například pokud byla škoda způsobena

  • běžným opotřebením,
  • mechanickým poškozením ze strany kupujícího,
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají teplotě, vlhkosti, chemickým a mechanickým vlivům prostředí,
  • neodborným zacházením nebo zanedbáním péče o zboží,
  • nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s obecnými zásadami,
  • přírodními živly nebo vyšší mocí.

Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným vyjádřením vydaným akreditovanou osobou prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může vytknout vadu opakovaně a prodávající nemůže odmítnout odpovědnost za vadu. Náklady na znalecký posudek nebo odborné vyjádření musí kupující uplatnit u prodejce do dvou měsíců, jinak právo zaniká.

Kupující může odmítnout zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud prodávající nesplní povinnosti vyplývající z odpovědnosti za vady, ledaže je kupující v době uplatnění vady v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo její části. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co prodávající splní své povinnosti.

Článek VI

Nároky z uplatněné reklamace

V případě oprávněné reklamace má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.

Oprava a výměna věci

Kupující se může rozhodnout odstranit vadu výměnou věci nebo její opravou. Nemůže si však zvolit způsob, který není možný nebo který by prodávajícímu způsobil nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným způsobem s přihlédnutím ke všem okolnostem. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava nebo výměna není možná nebo by s ohledem na všechny okolnosti způsobovala nepřiměřené náklady.

Prodávající věc bezplatně opraví nebo vymění v přiměřené lhůtě poté, co kupující vadu vytkl, a to bezplatně a na vlastní náklady, aniž by kupujícímu způsobil vážné obtíže, s přihlédnutím k povaze věci a účelu, pro který kupující věc požadoval. Přiměřenou lhůtou se rozumí nejkratší doba, kterou kupující potřebuje k posouzení vady a k opravě nebo výměně věci, s přihlédnutím k povaze věci a k povaze a závažnosti vady.

Na účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc prodávajícímu nebo jím určené osobě. Náklady převzetí věci snáší prodávající.

Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, pokud se strany nedohodnou jinak.

Prodávající při odstraňování vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo náhradní věci, pokud výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem předtím, než se vada projevila. Strany se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a nebezpečí prodávajícího.

Sleva z kupní ceny a odstoupení od smlouvy

Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud

  • prodávající věc neopravil ani nevyměnil,
  • prodávající odmítl vadu odstranit,
  • věc má i přes opravu nebo výměnu stejnou vadu,
  • vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
  • prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíži pro kupujícího.

Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy se přihlíží ke všem okolnostem, zejména k druhu a hodnotě věci, k povaze a závažnosti vady a k možnosti kupujícího objektivně mít důvěru ve schopnost prodávajícího vadu odstranit.

Sleva z kupní ceny musí být úměrná rozdílu mezi hodnotou prodané věci a hodnotou, kterou by věc měla, kdyby byla bez vad.

Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle odstavce 8, pokud se na vadě podílel nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno o tom, že se kupující na vadě podílel a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.

Pokud byla předmětem smlouvy koupě více věcí, může kupující odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně předpokládat, že by měl zájem na ponechání si ostatních věcí bez vadné věci.

Kupující vrátí zboží prodávajícímu na náklady prodejce.

Prodávající zajistí odstranění věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud věc neodstraní v přiměřené lhůtě, může kupující zajistit odstranění a dodání věci na náklady a nebezpečí prodávajícího.

Prodávající vrátí kupní cenu kupujícímu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci nebo po prokázání, že kupující věc obchodníkovi odeslal, podle toho, co nastane dříve. Kupní cena nebo její část se vrací stejným způsobem, jaký kupující použil při platbě, pokud není dohodnut jiný způsob. Veškeré náklady spojené s vrácením peněz nese prodávající.

Prodávající nemá nárok na náhradu škody způsobenou běžným opotřebením věci a na odměnu za běžné užívání věci před její výměnou nebo vrácením.

Článek VII

Nepřevzetí opravené věci

Kupující je povinen převzít opravenou nebo vyměněnou věc do jednoho měsíce od její opravy nebo výměny, jinak je povinen zaplatit skladné.

Pokud kupující nepřevezme věc do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může prodávající věc prodat.

Má-li věc větší hodnotu, prodávající kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí věci.

Bezprostředně po prodeji prodávající vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které prodávající důvodně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl na výtěžku v přiměřené lhůtě stanovené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Prodávající může věc zničit na vlastní náklady, pokud se mu ji nepodařilo prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude stačit ani na pokrytí nákladů, které prodávající důvodně vynaložil na úschovu věci a ani na pokrytí nákladů, které by prodávající musel nutně vynaložit na její prodej.

Článek VIII

Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je zpracován advokátní kanceláří Lanikova Group, s.r.o. pro provozovatele internetového obchodu www.svetstromku.cz a je chráněn zákonem č.121/2000 Sb. o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon). Bez souhlasu autora je zakázáno toto autorské dílo jakkoliv užívat, zejména, nikoliv však výlučně, kopírovat, zveřejňovat, měnit, upravovat, šířit a jinak zneužívat.

Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 16.9.2024.

Dokumenty ke stažení:

reklamační formulář (.pdf, .docx)